BETYG I BILDÄMNET!?

 

Betyg i bild

 

Sätta betyg i bild hur gör jag som bildlärare? Jag som lärare måste rätta mig efter vissa regler, det är mitt jobb att ge uppgifter som motsvarar kunskapskraven för av vad man skall kunna i kursen

Titta gärna på den här lilla filmen om hur man sätter man betyg

  kanske kan den räta ut en del frågeställningar. Det är inte så att om du får E på en uppgift är detta ditt slutbetyg. Du kan ju ha gjort A på alla andra uppgifter, så vad skulle vara mest troligt i slutbetyg? 

 

Vad ska man kunna? Jag skall ju inte bli konstnär!

Vad säger skolverket om just kunskapskraven i bild, en myndighet som styr över alla skolor i Sverige. Det är alltså inte jag som lärare som hittar på uppgifter för att jag känner för det.

 

 

 Formativ bedömning vad är det?

En bildlärare använder sig av formativ bedömning, kort kan man säga att man bedömer in allt som händer runt eleven.Konkret (alltså ett måste) vad jag som bildlärare måste göra, jag skall bedömma din process och framsteg samt egna reflektioner och naturligtvis ditt resultat. av en uppgift

Såhär säger skolverket om formativ bedömning 

 

 

 
 

 

 

 

 

Kommentera här: